A kezdetek

 
 
 
 
Itt kezdődött minden…a Mama telkén…valamikor a 80′-as évek végefelé…még gyerőcök
voltunk,s végtelenül lelkesek is.Ekkoriban (1988 táján) hihetetlen sötét volt az ég arrafelé.Pedig Bp-től nem túl messze van ez a telek…
Lenyűgözött minket,engem s unokatesóimat az este közeledte…a Napnyugta végtelenül
nyugodt hangulata…a telihold kelése…az első csillagok feltűnése…az éj illata!Mert igen,az éjszakának sajátos illata van!Istenem…olyasmit próbálok leírni,amiről sokan állítják lehetetlen szavakba önteni…
Olyan szerencsénk volt,hogy az utcában,mely hegy meredekségű,a “köz”lámpája épp előttünk volt hiányos.Akkoriban még nem tudtam mindez miért fontos.Sokszor volt olyan,hogy magányosan  a telek legmagasabb pontján leültem,s csak bámultam a narancsos-lilás napnyugtai felhőket.Láttuk akkoriban többször is a Saljut űrállomást fejünk felett áthúzni.A csillagképeket nem ismertem,tájékozódni az égen nem tudtam,de mindez nem számított,akkor is fantasztikus volt!Az ember hiába 8-9 éves…alázatot érez…legalábbis én éreztem.Volt olyan,hogy egy vihar 10-15 km-re haladt el előttünk!Nagyon szép,és döbbenetes élmény volt.A villámok egymásra vetülve csaptak le,pont úgy,ahogy manapság látni a dokumentum csatornák filmjein.Volt hogy a telihold fénye árasztotta el a telket,mely így különös hangulatot kölcsönzött neki…lehetetlen leírni.
Ott indultam el…az ÉG “megfertőzött” végleg.

Vélemény, hozzászólás?

